A szappanfőzés lehet munka, lehet hobbi, nálam SZENVEDÉLY

.
2011. febr. 25.

Itt a piros, hol a piros

.
Azt vettem a fejembe, hogy piros szappant készítek, természetesen csakis természetes alapanyagokból. Nem is olyan egyszerű...
Azt gondoltam, ha paradicsomot, piros paprikát, cékla port használok, azzal már egész szép vörös színt tudok kreálni. De nem...Téglaszínű lett az eredmény, ami szintén szép, élénk szín, de nem piros. Pedig én pirosat szeretnék. Következő alkalommal vörös agyaggal próbálom meg, esetleg piros pálmaolajat adva hozzá. Próbálom a piros anyagokat összegyűjteni, azt remélve, hogy minél többfélét teszek a szappanomba, azok talán erősítik egymás színező hatását. Érdekes kísérlet.
Kaptam nemrég egy újabb tippet, egy kedves muzeológus hölgytől, ő a bíbortetűt ajánlotta piros szín eléréséhez. Azt mesélte, ő gyapjúfestéshez használta valamikor. Ééés ajánlott még egy könyvet is, amely régi korok festő-receptjeiről szól. Ha jól emlékszem, a 18. századból. Kíváncsivá tett, milyen anyagokból keverték azokban az időkben a festéket.
Talán ötletet meríthetek belőle a szappanjaimhoz. Amint sikerült beszereznem a könyvet, megmutatom, elmesélem!

2 megjegyzés:

kata (ribizlifoto) írta...

imádom amiket mesélsz Edit, nem tudtam volna felsorolni, hogy a szappanokról mit is lehetne írni. minden újabb bejegyzéskor csak ámulok hogy dejóóóóóóóóó, mééééééég :)
úgyhogy gratulálok a bloghoz (is) :)
Puszi
K.

Árokszállási Edit írta...

:) köszönöm
én is szeretlek benneteket olvasni
lizacicablogspot függő vagyok...:)

Megjegyzés küldése

http://arokszallasiedit.hu/