A szappanfőzés lehet munka, lehet hobbi, nálam SZENVEDÉLY

.
2011. febr. 2.

MKVM szappangyűjtemény

.
Ma a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban jártam. Egy nagyon kedves muzeológus hölgy megmutatta nekem a múzeum miniszappan-gyűjteményét.
A szappanokat egy idős házaspár gyűjtötte össze utazásai során, szállodákból, a világ minden részéről.
Vannak itt szappanok Németországból, Franciaországból, Spanyolországból, Olaszországból, Jugoszláviából, az
Egyesült Államokból, Mexikóból, Kanadából, Indiából, Kolumbiából, és még sorolhatnám, ha feljegyeztem volna :)
No ezeket a mini szappanokat a gyűjtő hölgy a múzeumra hagyta örökségül.
Kiállítva még nem voltak, de én abban a szerencsében részesülhettem, hogy megnézhettem, lefotózhattam őket.
Megcsodáltam a csomagolásukat, a feliratukat. Kerestem, hátha  találok rajtuk utalást az összetevőkre, de azt sajnos nem leltem.
Illatukat szagolgattam, és a legjobban egy indiai szappan illata fogott meg.
Kedves élmény volt, hogy egy múzeum kulisszái mögé bekukkanthattam, egy muzeológus irodájában, csodaszép régi tárgyak között egy nagy dobozt kaptam a kezembe, annak teljes szappan tartalmát kipakolhattam, nézegethetem, közben a földszinti színházteremből egy koncert hangjai szűrődtek át hozzánk...
Különleges hangulata volt ennek a látogatásnak :)

 http://www.mkvm.hu/

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

http://arokszallasiedit.hu/