A szappanfőzés lehet munka, lehet hobbi, nálam SZENVEDÉLY

.
2011. márc. 17.

Cocos nucifera

.
A kókuszt gyerekkorom óta nem szeretem...már az illatát sem bírom. De a kókuszolaj más. Mióta ismerem, mindig van belőle itthon. Szeretem bőrápolóként. Meg hát állandó szappan alapanyag :) A kókuszolaj felel a habzásért.



Szobahőmérsékleten kókuszvajnak nevezzük, mert szilárd halmazállapotú. Kb. 25 fok felett kezd olvadni, és válik folyékony kókuszolajjá.
A kókuszolaj puhítja, táplálja és feszesíti a bőrt.
Egyes írások szerint lassítja a sejtek öregedését, csökkenti a ráncokat, megszünteti a pattanásokat, a hajat erősebbé, fényesebbé varázsolja, sőt a káros UV-sugaraktól is véd.
Viszont ha a szappan nagy arányban, mennyiségben tartalmaz kókuszolajat, az szárító hatást eredményez. Ezt nemrégiben saját bőrünkön tapasztaltam meg.
Már hetek óta nagyon száradt a kezünk, míg rájöttem, hogy egy olyan szappant használunk kézmosásra, amit eredetileg habszappannak készítettem, tisztán kókuszolajból, és a szappan nem tartalmazott egyéb ápoló olajakat. Mihelyst elhagytuk az ezzel való kézmosást, múlni kezdett a hirtelen jött szárazság.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

http://arokszallasiedit.hu/