A szappanfőzés lehet munka, lehet hobbi, nálam SZENVEDÉLY

.
2011. ápr. 6.

Festőnövények

.
Izgat mik azok a természetes alapanyagok, amikkel szép színt lehet adni a szappannak.

Amit eddig próbáltam:
Henna: mennyiségtől függően sötétebb barnára vagy világosabb sárgásbarnára színezett
Paradicsompüré: szép téglaszínre festette a szappant
Cékla: téglaszín lett az eredmény
Körömvirág, kamilla, sárgarépa: sárgára festett
Tökmagolaj hennával keverve: zöld lett tőle a szappanom

Állítólag a szőlő és a vöröshagyma sárgára fest.
A csalán sárgásbarnára, az indigó és a bodza termés kékre, az áfonya lilára.

Amit régóta ki szeretnék próbálni, a vörös agyag. Azt írják, száraz bőrre ajánlják.

Érdekes lehet még a báránypirosító (ez a növény azonban Magyarországon védett növény).
Virága kék színű, ezért furcsán hangozhat, hogy mégis miért nevezik pirosítónak.
Mert a gyökerében lévő festőanyag piros. Régen bárányok megjelölésére használták.

Érdekes piros színező még a bíbortetű (Dactylopius coccus), vagy más néven bíborbogár.
Habár a fentiekkel szemben ez nem növényi eredetű színezék, mégis érdekesnek találom.
Mexikóban, Indiában, Dél-Amerikában honos. A bíbortermő kaktusz parazitája.
Azt hallottam, akkor lesz az állat bíbor színű, ha szerelmes :)



3 megjegyzés:

Máthé Fanni írta...

A vörös agyagot én rózsaszín agyagnak ismerem, és valóban száraz, dehidratált és érett bőrre ajánlják. Tudok segíteni minőségi agyag beszerzésében, ha kell. Illetve sárga, zöld agyag is érdekes lehet (gondolom sárgára és zöldre színezi). A sárga normál és zsíros bőrre, a zöld pedig zsíros, aknés bőrre való. (Van fehér is száraz,érzékeny bőrre..)

Ezen kívül a bodza kékje és az áfonya lilája is érdekelne szappanként kipróbálva :)

Árokszállási Edit írta...

képzeld Fanni, azóta kipróbáltam a vörös agyagot, arclemosó tejbe tettem, és tényleg jó a száraz bőrömre
úgy hallottam, hogy a rózsaszín agyag a fehér és a vörös keveréke
a fehér agyag elvileg a kaolin, ezt egyszer fogkrém készítésnél vetettem be (nem lett siker belőle :)

PTimi írta...

Én most használtam először vörös agyagot, és gyönyörű rózsaszínű lett a szappan :-) Pirosat szerettem volna, mert valentin napra lenne a szappan...

Megjegyzés küldése

http://arokszallasiedit.hu/