A szappanfőzés lehet munka, lehet hobbi, nálam SZENVEDÉLY

.
2011. ápr. 29.

Sokszappan



Csak úgy :)
Vagy azért, mert tegnap azt mondta a férjem, hogy senkit nem látott még ennyit a számítógép előtt "szappant főzni", mint engem...
Én inkább úgy mondanám, hogy senkit nem látott még eddig szappant főzni (rajtam kivül)...:)
De igaz, ami igaz, mostanában kevesebb szappant készítettem, és többet fotóztam, kutattam, írtam róla, terveztem, számoltam, hivatalokat hivogattam. De ez is szükséges volt.
És igen, hiányzik már, hogy megint beinduljon teljes gőzzel a szappanfőzés, és hogy újabb szappanfajtákat próbáljak ki, hogy kísérletezzek.
Holnap a régi kedvencemet, a paradicsomos szappant fogom kicsit új formában kipróbálni, a receptjét átalakítom, rozmaring helyett citrom illóolajjal, vagy talán grapefriuttal, bergamottal...és sokkal több olivaolajjal, mint ahogy mostanában a szappanjaim készültek.
Az illóolaj előállításról olvasok mostanában, ez izgat...hogyan lehetne valahogy a növényekből illatot nyerni saját magam két kezével, no meg egy desztilláló készülék segítségével...ki tudja, talán erre is sor kerül egyszer.

Ui: és ha már sokat ülök a számítógép előtt...ez a fenti kép nem hasonlít kicsit a billentyűzetre? hihi :))

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ezt láttad már? Én majd így akarok olajat kinyerni.

http://sanganatural.blogspot.com/2011/01/hidrolatos-hechos-en-casa.html

Árokszállási Edit írta...

köszönöm a linket, Heni!
csináltanm ilyet, igen :)
egy naturkozmetika tanfolyamon tanultam, van róla egy könyvem is
nagyon klassz! de ezt inkább krémbe érdemes tenni, úgy tudom
ez nem illóolaj, ez párlat lesz

Árokszállási Edit írta...

vagy a macerátumra gondolsz? mikor az olajban áztatod a gyógynövényeket?

Névtelen írta...

Nem a macerátumra, én ezt lefordíttattam a google fordítóval, és úgy vettem ki, hogy a növény olajtartalmát csapja ki a lepárló technikájával. Én sem illóolajnak gondoltam, de akkor most elbizonytalanodtam :)

Névtelen írta...

Ja, és nem bírom a blogod kirakni oldalsávra, mert valami favicon lap jelenik meg helyette.

Megjegyzés küldése

http://arokszallasiedit.hu/