A szappanfőzés lehet munka, lehet hobbi, nálam SZENVEDÉLY

.
2011. máj. 4.

Ne dobd ki, gyűjtsd a szappant is szelektíven!



Korábban a bolti szappan végét, pici maradékát nem őrizgettem...ha már nehéz volt vele mosakodni, kezet mosni, egyszerűen fogtam és gondolkodás nélkül kidobtam.

Mióta magam készítem a szappanokat, ez szóba sem jöhet :) Kincs minden darabja, akkor is, ha nagyon apró. Összegyűjtöm, összegyúrom, és el lehet azt még használni. Hisz tele van finom növényi olajokkal, gyógynövénnyel, zöldség vagy gyümölcs leve van benne, drága illóolaj, vétek volna pocsékolni az értékes alapanyagokat! 

Ha ez a verzió valakinek nem szimpatikus, hogy egyszerűen összegyúrjuk, van másik ötlet is a maradékok hasznosítására:
egy kisebb edényben összegyűjtjük (még mutatós is lehet egy széles szájú üvegben a sok színes szappan) aztán ha megtelt, lereszeljük, desztillált vízzel, kevés növényi olajjal összekeverjük, igény szerint pár csepp illóolajjal fűszerezzük. Érdemes a desztillált vizet melegíteni, esetleg felforralni, mert úgy hamarabb oldódik benne a szappan. Esetleg botmixerrel keverni, ha nincs türelmünk sokáig kavargatni.

Keresek most én is a konyhaszekrényben, kamrában egy csinos szappangyűjtő edényt, hogy alkalomadtán finom arclemosót készíthessek a maradék darabokból.

Tipp:
Ricinus olajjal, vörös agyaggal keverve, rozmaring illóolajjal illatosítva.
A vörös agyag miatt ez inkább a száraz bőrre lesz jó, de akinek zsíros a bőre, használhat vörös helyett zöld agyagot.

3 megjegyzés:

kata (ribizlifoto) írta...

óóóó de jóóóó :)))

Árokszállási Edit írta...

Tegnap férjem, kezében úgy 4 szappan maradékával kérdezte, kidobhatja-e. Először kicsit megbántódtam, hogy a két kezem munkáját csak úgy szemétre hányná :) Aztán rájöttem, hogy csak meg kell beszélni vele (is), hogy kár megválni ezektől a kis daraboktól, remekül újrahasznosíthatók.

Fanni írta...

Köszönöm a tippet! Valószínűleg nem ricinust teszek bele (mert sok minden van itthon, az pont nincs), de megcsinálom! Épp desztillált vizet is vettem tegnap valamihez:)

Megjegyzés küldése

http://arokszallasiedit.hu/