A szappanfőzés lehet munka, lehet hobbi, nálam SZENVEDÉLY

.
2011. jan. 30.

Hogy jutott eszembe a szappanfőzés?

.
A történet az ősz hajszálakkal kezdődött. El akartam őket rejteni, de a hajfestéktől idegenkedtem.
Hallottam már korábban a Hennáról, és annak jótékony hatásairól, hogy természetes hajszínező,
ápolja a fejbőrt, széppé, egészségessé, dússá teszi a hajat, mi kell ettől több...
Elszaladtam gyorsan egy közeli bioboltba, és vettem egy doboz hennaport. Hajamra kentem a zöld csodát, vártam egy órát, és...majdnem sírva fakadtam a tükörbe nézve, mert a várt barna, barnás vörös helyett éjfekete lett a hajam!
Nem tudtam kibékülni új színemmel, hát lázasan kerestem az interneten a választ, hogyan szabadulhatnék meg
feketeségemtől.
Tapasztalt hennázókat az antalvali.com oldalon találtam.Megtudtam tőlük, hogy az általam használt anyag nem tiszta henna, hanem vegyszerrel kevert.
Becsapva éreztem magam, csalódott voltam, dühös.
Először a vegyszerre, aztán a bioboltra,végül magamra, hogy nem néztem meg, mit vásárolok.
Az antalvalis oldalon sok új információt olvastam, ami meggyőzött, milyen fontos tudatosan vásárolni,
utána olvasni, mit teszünk a kosarunkba.
Ezek után megszállottan kerestem a tiszta termékeket, lecseréltem a bolti kozmetikumainkat kézi készítésű
szappanra, samponra, krémet magam készítettem, és nemsokkal eztán elkezdtem magam szappant főzni. Azóta nem múlik el nap, hogy ne egy újabb szappan kotyvasztása járna a fejemben :)
Szenvedély lett, végzetes.
Konyhám polcain egyre több szappan sorakozik, várnak, érnek, némelyik csak érne ha hagynám :)
Mert nem könnyű türelmesen kivárni, míg hetek telnek el,hogy hozzájuk ne nyúljak.
Muszáj kipróbálnom mindet.
Szeretem a látványukat, illatukat, állagukat, hatásukat.
Nem szeretnék én a bolti ellen szólni...de egyszer (kétszer, sokszor) megéri kipróbálni milyen érzés a
a házi, kézi készítésű, hmmmm,  csuda finom :)

Élvezem a kísérletezést, tetszik, hogy tudom mi van a kozmetikumjaimban.
Izgalmas, hogy a konyhában talált, eddig főzésre, sütésre használt alapanyagokat most szappanba teszem.
Sikerélmény, hogy valamit alkotok, valamit saját és remélem mások örömére is.
Igazi varázsa van ennek, hogy a két kezem közül kerül ki a szappan.

(ui: azóta találtam tiszta henna port, tényleg jó, használom is hajfestésre, szappanjaimba)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

http://arokszallasiedit.hu/