A szappanfőzés lehet munka, lehet hobbi, nálam SZENVEDÉLY

.
2011. febr. 7.

Gyógynövények

.
Egy ideje azt veszem észre, hogy a konyhámban a polcon egyre több és többféle gyógynövény sorakozik.
sokat kell még róluk tanuljak, melyik mire való pontosan. Olvasom a Maria Treben könyvet, ha valamire gyógyírt keresek, vagy a bükki füvesember, Gyuri bácsi gyűjteményét.

Emlékszem, hogy gyerekkoromban nagymamám kínálgatta nekünk a gyógyteákat, ha valami bajunk volt, kezünkbe nyomta a saját készítésű körömvirágkenőcsét, ajánlgatta, hogy sebre, meg még más egyébre milyen jó is ez! Mi meg legyintettünk anyukámmal, és gyanúsan méregettük a furcsa állagú kencét. Eltettük, de sose használtuk. Így voltunk a gyógyteákkal is.
Pár év eltelt azóta, és most bújom az írásokat, amik a természetes gyógymódokról tanítanak.
Néha mesélek a nagymamámnak a gyógyfüvekről, melyikről mit tapasztaltam. Tetszik, hogy olyan sokféleképpen használhatom őket:
teát főzhetek belőlük, italnak is kellemes és mellette gyógyír mindenféle nyavalyára,
fürdőt készíthetek belőlük, ami szintén gyógyít, felfrissít vagy ellazít,
szirupként is használhatom őket,
szappanokba, krémekbe, mindenféle kozmetikumokba keverve kiváló alapanyagként szolgálnak.

Az illatukat kellemesebbnek érzem már bármiféle drága parfümnél :)

5 megjegyzés:

Bodzás Vendégház írta...

Mintha csak az én történetemet mesélnéd a nagyimról...Azóta én is a természetes alapanyagok, gyógyfüvek, fűszerek felé fordultam, eszem-iszom őket, házikencét, szappant készítek belőlük, sőt, egy részüket magam gyűjtöm...Csodás elfoglaltság!

Árokszállási Edit írta...

:) érdekes, hogy ennyi időnek el kellett telnie, míg már értékelni tudjuk ezt a tudást...hogy tudjuk, kincs ez

s te magad gyűjtöd a növényeket? no ezt szeretném majd én is megtanulni!
amit lehet gyűjteni, amit lehet kertemben termeszteni

Bodzás Vendégház írta...

Kakukkfüvet, kamillát, bodzát, hársat, akácvirágot, szóval a környezetemben lévőket... Ha időm engedi, a halimbai füveskönyvvel megyek ki a rétekre. Tényleg szuper elfoglaltság:))
Egyébként meg az idei évre tervezem a fűszerkertemet, egyelőre dézsába, vagy cserépbe, a kecskéim miatt:)))

Árokszállási Edit írta...

ilyen szerencsés vagy, hogy közel élsz a természethez
és még kecskéid is vannak :)
akkor biztos kecsketejes szappanokat szoktál főzni
weboldaladhoz gratulálok, megnéztem :) lehet egyszer elkirándulunk felétek...

Bodzás Vendégház írta...

Köszöntelek az olvasótáboromban, és én is igyekszem figyelemmel kísérni a tevékenységedet. Engem is mindig ösztönöz mások kreatívkodása, és valóban használok kecsketejet a szappanokhoz, ám még "tanulófázisban" vagyok.
A tevékenységedhez nagyon szép, míves, mégis egyszerű megoldást találtál a weboldalad megtervezésekor, gratulálok. Egyszer majd talán nekem is lesz hasonló:)))

Megjegyzés küldése

http://arokszallasiedit.hu/