A szappanfőzés lehet munka, lehet hobbi, nálam SZENVEDÉLY

.
2011. márc. 4.

Lehet-e a natur szappan vakító fehér?

.
Tegnap megkérdezte tőlem valaki, lehet-e egy valóban natúr szappan színe igazi fehér, vagy ez természetes alapanyokból nem kivitelezhető.
Eddigi szappanos tudományom szerint lehet, mégpedig akkor, ha az összetevők között szerepel a titán-dioxid. Ezt más kozmetikumban is használják e célból. Én még nem készítettem ilyen vakító fehéret, lehet egyszer kipróbálom.

Erről a kérdésről viszont az jutott eszembe, hogy ha látok szappanokat, amik nagyon harsány, már-már valószínűtlen rózsaszínűek, libazöldek, mindig gondolkodóba esek, vajon milyen növénnyel érték el ezt a tökéletes árnyalatot. Vannak olyan természetes anyagok, amik remek, csodás színt adhatnak a szappanak, de sok esetben ez a szín nem tartós, kifakul, változik, szóval nem egyszerű téma ez. De nem gondolom, hogy lehetetlen.
Viszont ha egy natúr szappan nagyon erős vadmálna, vagy egyéb gyümölcs illattal csábít, az megint gyanús, hogy na azt hogyan, mivel érték el :)
Valamikor régen rátaláltam egy olyan internetes oldalra, ahol parfümolajokat árultak, mindenféle finomnak tűnő illatvarázsokkal, mint baba illat, tej illat, szénaillat, étcsoki illat, tejcsoki illat, tuttifrutti illat.
Ami tényleg finom, jól hangzik, de hogy ez nem természetes anyag, az biztos. És akkor inkább lemondok ezekről a csoda illatokról. Maradok a gyógynövény illatnál.
Nem kis dilemma volt, mikor a kedvenc púderes illatú parfümöm elfogyott, vegyek-e újat...nagy volt a csábítás, de ellenálltam. Keresem azt a TISZTA illóolajból készült keveréket, ami ezt pótolja, vagy talán felülmúlja :) Remélem nemsokára ezt is megoszthatom itt veletek.

3 megjegyzés:

Bodzás Vendégház írta...

A titán-dioxid a legújabb kutatások szerint káros anyag, akár rákkeltő is lehet. Engem is izgat a fehér szappan, azt gondoltam, a kecsketejjel készült majd ilyen lesz. Hát nem. Még ha fagyott állapotban adom is a lúghoz, hófehér szappan nem lett belőle, eddig. Minden más, a szappannak csodás színt adó szer már művi anyag - ahogy látom, még ha növényi eredetűnek is adják el. Én is maradok a gyógynövényekkel elért árnyalatoknál és illatoknál...Szerintem ez a TERMÉSZETES!

Árokszállási Edit írta...

Kedves Zsuzsa!

Köszönöm az infót, ezt nem hallottam még a titán-dioxidról.
Mindenképp utána fogok olvasni.

Nem használtam ezt az összetevőt se szappanba, se kozmetikumba.

Azt gondolom, fontos a szappannál is, mint mindennél a külcsín, de nem elsődleges, és hát főleg nem bármi áron.
A tisztaságot nem áldoznám fel a külsőségekért.

Az illattal ugyanígy vagyok. Ha találok olyan illóolajat, amit tényleg megbízhatónak hiszek, akkor teszem a szappanomba.
Ha az illóolaj szintetikus, nem ér meg annyit az illat, hogy elrontsam a finom drága, értékes tápláló olajokból készült szappanomat.

Különben az egésznek a lényegét, az értelmét, és a szépségét veszíteném el.

Épp az a varázsa a natúr kozmetikumoknak, hogy közelebb vigyen a természethez. Hogy a természetre hangoljon :)

Hogy azt kenjük magunkra, amit akár meg is ennénk.

Természetesen én is csak természetes anyagokkal szeretnék szappant színezni :)

Üdv, Edit

Erika írta...

Nagyon tetszik a hozzáállásod, a gondolkodásod. És nagyon szépeket alkotsz:)
Hófehér szappanom a házi disznózsírból lett... mosószappannak készült, picit több lúggal, így lehet, hogy a lúg miatt olyan fehér?
De én is úgy gondolom, érzem, a külcsín nem mehet a belső tartalom rovására, inkább sárguljon kicsit az a szappan, de legyen tiszta:)

Megjegyzés küldése

http://arokszallasiedit.hu/