A szappanfőzés lehet munka, lehet hobbi, nálam SZENVEDÉLY

.
2011. ápr. 13.

Henna

.
Talán több mint egy éve is van annak, hogy megismerkedtem a hennával.
Zavartak az ősz hajszálak, és már valami újra is vágytam, hát kipróbáltam.


Az első botladozások után kialakult a technika, hogyan használjam. Keverem a hennaport citrom facsart, szűrt levével, kerül bele kakaóvaj, vagy ricinusolaj, pici víz, és némi illóolaj, néha szegfűszeg, kurkuma is.
Ebből készül egy szép zöld massza, amit a hajamra kenek, a fejbőrömbe masszírozok, majd puha pólóval betekerem, és így dunsztolom pár órán át. (Ha ilyenkor kopognak az ajtón, nem nyitom ki!)
Lemosni nem egyszerű menet, de utána kellemes tapintású a hajam, és lesz egy lehelletnyi vöröses csillogása, ha a nap rásüt :) Az illata pedig a széna illatára emlékeztet. Ha egyszer kitanulhatnám, hogyan lehet a növényekből kimacerálni az illatot, a henna lenne az egyik, amiből mindenképpen illatot szeretnék nyerni.
Szóval szeretem a hennát.
A hennás testfestés is tetszik, főleg mert nem végleges, lekopik egy idő után. Egyszer kaptam hennával egy pillangót a karomra. Első ránézésre tetszett a minta, aztán másnap már azt vártam, mikor kopik le :)  Mert a vonalak vastagok voltak, nem azok a finom vékony ívek, mint ami nekem olyan nagyon tetszik. Ha sok időm lesz, egy  henna testfestő kurzusra is ellátogatok egyszer :)



Azt olvastam, a henna (lawsonia inermis) egy Indiában, Szudánban, Észak-Afrikában élő bokor perzsa neve. A bokor levele tartalmazza a festékenyagot. A levelet szárítják, porítják, és ezzel festhetjük a mintákat a bőrre, ez színezi a hajat is.
A henna alapvetően vörösre fest. Persze a festés eredménye, árnyalata függ a haj alapszínétől, a haj minőségétől. A szőkéből, világos  barnából tud szép élénk, erős vöröset varázsolni. A sötétbarnából, és a feketéből viszont nem fog vöröset csinálni. Az ápoló hatását kifejti, de látványos eredményt nem hoz a nagyon sötét hajon. Nálam is az ősz hajszálakon látszik főleg a vörös, és a napfényben csillan meg esetleg egy vöröses árnyalat itt-ott. Ahol tudom, népszerűsítem a hajfestésnek eme formáját. Mert nincs benne vegyszer. Hisz ez egy gyógynövény.  Ami kíméletes a hajhoz, természetes anyag, ápol. Épp ezért bármilyen gyakran használható. Feltéve, hogy tényleg nem keverték össze a hennaport vegyi anyaggal...
Elkövettem egyszer azt a hibát, hogy egy bioboltban vásároltam henna-festéket, szép papírdobozos csomagolásban, és rá volt írva az árnyalat is, amit elvileg elérhettem volna vele. És mint utóbb kiderült, volt benne vegyi anyag is, egy olyan, ami Európa több országában nem használható a később megtalál formációim szerint. Akkor rájöttem, hogy nem minden bio, ami a bioboltban van, és még akkor sem biztos, hogy bio, ha  rá van írva a termékre. És az nagyon kevés, ha egy termékben van természetes alapanyag IS.

Szóval, ha valaki henna  festésre adja a fejét, haját :) szerintem a tiszta hennaport érdemes megvenni.

Egyik legkedvesebb sampon-szappanom is hennával készült. A képen a jobb felső példány.

Sőt arckrémbe, testápolóba is bele fogom keverni, kipróbálom a hatását. Találtam egy cikket, amiben írnak a henna gyógyhatásáról is, például Egyiptomban a nők a hennát olivaolajjal keverték, és bőrápolóként, bőrillatosítóként is használták.
Forrás:http://www.secret-magic-bazar.de/henna/

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

http://arokszallasiedit.hu/