A szappanfőzés lehet munka, lehet hobbi, nálam SZENVEDÉLY

.
2011. febr. 9.

Sampon-szappan

.
2 hete készült el a szappan, még nem telt le az érési idő.
De türelmetlenségem nem hagyta, hogy ki ne próbáljam :)
És mondhatom, az első hajmosás vele beváltotta reményeimet. Jól habzott, és puha lett tőle a hajam 
(anélkül, hogy ecettel öblítettem volna le).
Az összetevői:
olivaolaj, kókuszolaj, ricinusolaj, nagyon sok henna, citromfű illóolaj.

Ha már hajmosás, akkor íme egy hajápolós tipp:
Fejbőr viszketés, korpásodás, hajhullás ellen meg lehet próbálni tinktúrát készíteni a következőképpen:
2-2 teáskanál szárított csalánt, kamillát, körömvirágot, kakukkfüvet, nyírfalevelet zárható üvegbe teszünk. Leöntjük alkohollal úgy, hogy a növényeket ellepje (én vodkát használtam tiszta alkohol helyett), és lezárjuk az üveget. Minden nap összerázzuk egy kicsit, és 2 hét múlva leszűrjük. Naponta, vagy minden hajmosás előtt-után finoman a fejbőrünkbe masszírozzuk a saját készítésű  hajszeszt. A bátrabbak meg is kóstolhatják :)

2 megjegyzés:

Góczán Krisztina írta...

Szia! Szeretném kérdezni, hogy a henna nem vörösítette be a hajad? Vagy milyen jellegű henna port használtál a samponba? Köszi: Kriszta

Árokszállási Edit írta...

Kedves Kriszta!
Ezen én is gondolkodtam, nem fog-e színezni a hennás szappan...a saját hajam nem mérvadó, mert szoktam hennával festeni, és különben is nagyon sötét, s nem nagyon tűnik fel benne a vörös árnyalat :) de mostam vele kislányom barna haját is, és nem lett tőle vörös. Szőke hajnál nem tudom. De azt hiszem, hajmosásnál olyan rövid ideig van a hajon a henna, hogy nem nagy a valószínűsége a színező hatásnak.

Megjegyzés küldése

http://arokszallasiedit.hu/