A szappanfőzés lehet munka, lehet hobbi, nálam SZENVEDÉLY

.
2011. máj. 31.

Tojás sampon



Elfogyott a hennás samponszappanom. Nem figyeltem, hogy még időben nekiálljak új adagot készíteni.
Most pórul jártam, mert nincs. Ha most nekiállok, akkor is leghamarabb 4 hét érési idő után moshatom vele a hajam. Ha nagyon türelmetlen vagyok, akkor 2 hét múlva.
Mivel a hajmosás nem várhat addig, körülnéztem a konyhában, mit használhatnék samponként, és eszembe jutott a tojás sampon.
Próbáltam már, és tetszett is.
Amiért felhagytam vele, az a tojás kellemetlen szaga, ami a fürdőszobában makacsul benn ragadt a hajmosást követően.
Sokáig súroltam a kádat, és szellőztettem, míg megnyugtató illat nem volt újra a fürdőben.
Ezúttal kevertem a tojáshoz muskotályzsálya illóolajat.
Remekül működött, tisztított, puha lett utána a hajam.

Ajánlom mindenkinek kipróbálásra. Amire figyelni kell, hogy nagyon alaposan ki kell öblíteni a hajat, nehogy  a tojás illata rajtunk maradjon :)

4 megjegyzés:

Szaniszló-Szabó Zsuzsa írta...

Értem én,hogy tojás sampon,de hogy kell csinálni? Csak tojás meg az illóolaj? Ezt már régen kérdezni akartam,hogy ez az illóolaj az az illóolaj,amit párologtatásra is használunk? Tartok tőle,hogy nem....

Árokszállási Edit írta...

Nem tudom, hogy Te mit használsz párologtatásra :) Van,a mi illatolaj, meg parfümolaj, és nem 100% tisztaságú termék. Nem egyszerű kérdés ez, hogy honnan tudjuk meg, melyik termék tiszta, és tényleg jó minőségű. Utánaolvasni lehet, mit írnak róla, mit ajánlanak, de minden gyártóhoz elmenni enm tudsz, hogy lásd, tényleg mit tesznek az üvegcsébe :) Nehéz kérdés :)

Névtelen írta...

Kedves Zsuzsa, íme a recept:

Tojássampon

1 egész tojás
fél citrom leve (friss)
1 teáskanál szódabikarbóna
pár csepp illóolaj

Az egész tojást enyhén felverjük a citromlével és az illóolajokkal, majd hozzátesszük a szódabikarbónát, ezzel is kissé habosítjuk. Azonnal fel kell használni, mert hamar összeesik. Jó alaposan a fejbőrbe masszírozzuk, a maradékot pedig a hajon eloszlatjuk, átdörzsöljük. 8-10 perc után (közben többször átmasszírozzuk a fejet-hajat) langyos vízzel alaposan leöblítjük. Nem szükséges rá ecetes öblítést alkalmazni, a víz önmagában elég.
Ez a mennyiség rövid hajra 2 főre elég, félhosszú hajra 1 főre, hosszú hajra duplája kell.

Jó kutyulást!
Üdv.
Kriszta

Árokszállási Edit írta...

Zsuzsi, az én tojás samponom csak ennyi volt:
1 tojás + pár csepp illóolaj.
Ezt összekevertem, és leszűrtem. Majd mint bármely más samponnal, hajat mostam vele.
De kevertem már én is citrom szűrt levével, mint ahogy Kriszta írja. Most épp nem volt itthon citromom, így anélkül készült a hajmosó mixem. Így is, úgy is működik.
Amire érdemes figyelni, hogy le kell szűrni a koktélt, mielőtt a hajunkra tesszük, különben a tojásból és a citromból is kis fehér maradványok csillognak majd a hajszálainkon, amit aztán nem kis munka kifésülgetni.
Már volt szerencsém ehhez az élményhez :) Legalább olyan élvezetes, mint mikor mosás után a mosógépben maradt papírzsebkendő cafatokat szedegetjük le a ruhákról :)

Megjegyzés küldése

http://arokszallasiedit.hu/